محل لوگو

دانلود فایل پاورپوینت خوردگی فلزات


دانلود فایل پاورپوینت خوردگی فلزات

مقدمه

نتايج حاصل از خوردگي فلزات:

• از بين رفتن ساختمانها، پلها، سازه هاي فلزي و غير فلزي و آثار باستاني و ... •افزايش خطرات ناشي از نشت مواد، انفجار مخازن يا راكتورهاي مواد شيميايي و آلودگيهاي محيطي و خطرات بهداشتي براي محيط و افراد، مشكلات جدي و متعددي براي نسل بشر بوجود آورده است. •تحليل داده‌هاي حاصل از ضايعات هيدروكربن‌ها نشان مي‌دهد كه خوردگي به لحاظ آماري دومين عامل ايجاد اين ضايعات مي‌باشد

خوردگي يك پديده فراگير و جهاني بوده و موجب تخريب و تغيير ماهيت موادي مي‌شود كه در طبيعت موجودند و يا به طور مصنوعي ساخته مي‌شوند. بر اساس آمار موجود در سطح بين المللي، هر نود ثانيه يك تن فولاد در اثر خوردگي از بين ميرود كه انرژي مورد استفاده براي توليد اين مقدار فولاد، معادل مصرف انرژي يك خانوار متوسط در سه ماه است.

خوردگي را مي‌توان ميل ترموديناميکي براي بازگشت به اصل خود فلزدانست و آن را چنين توضيح داد: فلز هنگامي كه به شكل تركيبات كاني در سنگ معدن موجود است از نظر تركيبي در وضعيت پايدار قرار دارد و در واقع خوردگي عكس متالوژي استخراجي است .

 کنترل سرعت خوردگی  

•افزايش غلظت اکسيژن و يا حضور کاتيون های ديگر در محيط خورنده باعث افزايش سرعت خوردگی می باشد. •هنگاميکه سطح يک فلز با رنگ هاي عايق پوشيده شوند به دليل کاهش همزمان سرعت واکنش های کاتدی و آندی، سرعت خوردگی کاهش می شود. •ممانعت های خوردگی (اکثر ترکيبات آلی هستند) با کاهش سرعت واکنش های آندی و کاتدی، باعث کاهش سرعت خوردگی می شود.  

اثراکسيژن و اکسيد کننده ها

اثر اکسيد کننده ها بر سرعت خوردگی به دو عامل محيط و و نوع فلز بستگی دارد. محيط بيان کننده غلظت اکسيد کننده و نوع فلز بسته اين است که نرمال و يا غيرفعال باشد.

الف- ناحيه 1: رفتار يک فلز نرمال که غير فعال نمی شود. مثال ها در شکل نشان داده شده است.

ب- ناحيه 2: برای فلزاتی که قابليت غير فعال شدن در غلظت مشخصی از اکسيد کننده را دارد، ابتدا سرعت خوردگی افزايش يافته و سپس در غلظت مشخصی از اکسيد کننده، فلزاتی که قابليت غير فعال شدن را دارد، غير فعال می شوند.

ج- ناحيه 3: در ناحيه ترانس پسيو که غلظت اکسيد کننده بسيار زياد است، مجددا سرعت خوردگی فلزاتی که رفتار غير فعال شونده نشان می دهند، با افزايش غلظت اکسيد کننده افزايش می يابد.


مبلغ واقعی 4,100 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 3,280 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 323

بازار فایل ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما