محل لوگو

دانلود فایل معرفی گیاه شوید (معرفی فواید و عملیات کشاورزی)


دانلود فایل معرفی گیاه شوید (معرفی فواید و عملیات کشاورزی)

فرمت فایل :فایل پاور پوینت

تعداد صفحات پروژه: 34

گویند که اصل شوید از ایران و مصر و هند بوده است و از این کشورها به کشورها و قارّه‌های اروپا و آمریکا رفته و کشت شده است. در اکثر کشورهای اطراف دریای مدیترانه کشت شوید رایج است. در برخی از نواحی این کشورها باد باعث پراکنده شدن بذر شوید و خودرو شدن آن شده است به طوری که در برخی از چمن‌زارها و یا کناره‌های سنگ‌ها و پیاده‌روها و خانه‌های ییلاقی شوید می‌روید.

 

در اروپا تخم شوید در پاییز می‌رسد و پرندگان کوچک آن را سمّی می‌دانند به قدری که به آن نزدیک نمی‌شوند. البتّه احتمال می‌رود که این هراس به دلیل آن باشد که از بوی تخم شوید خوششان نمی‌آید زیرا که تخم شوید سمّی نیست.شوید در تمام تابستان گل دارد ولی گل آن از شیره و گردِ گل کمی برخوردار است.

آثار فارماکولوژیکی:

اثرات ضد باکتريايی برای اسانس ميوه شويد گزارش شده است. عصاره اتانولی ميوه‌های شويد درست مانند اسانس آن-در سگ ايجاد ديورز می‌کند بعد از تزريق امولسيون 5% اسانس ميوه‌های شويد حجم تنفسی بالا رفته و فشار خون کاهش می يابد. تزريق وريدی دم کرده سرشاخه هوايي شويد به حيوانات، باعث پايين آمدن فشار خون، گشاد شدن عروق خونی، تحریک تنفس و کند شدن ضربان قلب می‌شود. همچنين دارای اثرات ضد التهابی، آرامبخش می‌باشد. اسانس روغنی شويد ضد کرم قوی است و برای کشتن کرم قلابدار (Hook-worm )مفيد است.


مبلغ واقعی 2,100 تومان    1% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 2,079 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 223

بازار فایل ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما